UKÜ ÖĞRETİM ÜYESİNİN DUYGULARI TANIMA VE ANLAMA TESTİ’NİN GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI KONULU MAKALESİ YAYINLANDIUluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Elif Ünal Bozcan’ın Duyguları Tanıma ve Anlama Testi’nin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışmasını yaptığı makalesi “International Journal on New Trends in Education and Their Implications” dergisinde yayınlandı.

“Validity and Reliability Studies of Recognizing and Comprehending Emotion Test” (Duyguları Tanıma ve Anlama Testi Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması) başlıklı makale International Journal on New Trends in Education and Their Implications’in Nisan sayısında yayınlandı.

“Çalışma örneklemini 108 çocuk oluşturdu”

Çalışmanın temel amacının, 5-6 yaş çocukları için hazırlanan Duyguları Tanıma ve Anlama Testi’nin KKTC’de yapılan geçerlilik ve güvenilirlik çalışmalarının sonuçlarını ortaya koymak olduğunu ifade eden Yrd. Doç. Dr. Bozcan, çalışmanın örneklemini 49 kız, 59 erkek olmak üzere 108 çocuğun oluşturduğunu söyledi. Çalışmanın KKTC Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Lefkoşa kazasında bulunan 7 ve Mağusa kazasında bulunan 1 anaokulu öğrencileri ile yaz döneminde çocukların devam ettikleri 2 kurs ve her yaştan çocuğun bulunduğu oyun parklarındaki 5-6 yaş çocuklardan oluştuğunu ifade eden Bozcan, çalışmalar için gerekli izinlerin KKTC Milli Eğitim Bakanlığı ve ailelerinden alındığının altını çizdi.

2 ayrı test yapıldı

Makalenin içeriğine de değinen Elif Ünal Bozcan, araştırmanın “Duyguları Tanıma” ve “Duyguları Anlama” olarak 2 ayrı testten oluştuğunu söyledi. Uygulamaların anaokullarında, kurslarda ve oyun parklarında 6 hafta süre içerisinde yapıldığını dile getiren Yrd. Doç. Dr. Bozcan, uygulamaların çocukla araştırmacının başbaşa olduğu sakin bir ortamda 15-20 dakika çalışılarak gerçekleştirildiğini ifade etti.

“Bu çalışma test geliştirme çalışmalarına önemli katkılar sağlayacak”

Araştırma sonucu hakkında da bilgi veren Bozcan, “Genel olarak bakıldığında dikkatli yorumlamak koşuluyla DUTAT’ın farklı örneklemlerde yeniden sınanması ve faktör analizlerinde bir araya gelmeyen duygularla ilgili yeni çalışmaların yapılması KKTC ve Türkiye’de bu alanda yapılacak olan test geliştirme çalışmalarına önemli katkılar sağlayacaktır.” dedi.

Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Elif Ünal Bozcan’ın söz konusu makalesi UKÜ Lisansüstü Eğitim – Öğretim Araştırma Enstitüsü’nde Prof. Dr. Müfit Kömleksiz danışmanlığında Bozcan tarafından yazılan doktora tezinden yola çıkılarak hazırlanmıştır.

Haber: Himmet KAZAN – Fotoğraf: Sezer ERDOĞAN