Bir politik kampanyanın öyküsü

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi’nde “Bir Politik Kampanyanın Öyküsü” konulu konferans düzenlendi. İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Bölümü tarafından organize edilen konferansa konuşmacı olarak Innovia Digital’in direktörü Ali Tüzünkan katıldı.

Çevik Uraz Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen etkinlikte Tüzünkan, iletişim anlamında bir partinin seçim propagandasını nasıl yürüttüklerini ve çalışma yöntemlerinin neler olduğunu anlattı.

“Halkın neyi istediği önemliydi”

Web sitesi tasarım ve geliştirme, dijital iletişim şirketi Innovia Digital’in direktörü Ali Tüzünkan seçim propagandasının nasıl yürütüldüğü ve çalışma yöntemlerinin nasıl işlendiğine ilişkin anlatımında, 2014 KKTC Yerel Seçimleri’nde Lefkoşa Belediye Başkan adayı olan Mehmet Harmancı’nın seçim kampanyalarını örnek gösterdi. Harmancı’nın seçim kampanyası ekibinde yer alan Tüzünkan, destek verdikleri kampanyaya başlamadan önce kendilerine “Biz nasıl başarılı olabiliriz?” diye sorduklarını ve sonrasında ise ilk olarak işe anket yaparak başladıklarını anlattı. Anket sonuçlarında Lefkoşa halkının bir adaydan samimiyet ve mali krizleri çözebilecek bir başkan istediklerinin ortaya çıktığını anlatan Ali Tüzünkan, ekip olarak bu yönde fikirler ortaya attıklarını söyledi.

“Sloganımız ‘Şüphesiz Harmancı’ büyük ilgi gördü”

Seçim kampanyası boyunca sosyal medyayı çok aktif kullandıklarını kaydeden Ali Tüzünkan, çok kısa sürede sosyal medya üzerinden geniş bir seçmen kitlesine ulaştıklarını ve her geçen gün de ortaya atılan yaratıcı fikirlerle bu sayıyı katladıklarını belirtti. “Şüphesiz Harmancı” sloganının sosyal medyada büyük beğeni topladığını da ifade eden Tüzünkan, bunda da kampanya ekibinin büyük önemi olduğunu ve her ortamda ifadelerinde “şüphesiz” kelimesini kullanarak bu başarıyı yakaladıklarını açıkladı.

Bir politik kampanyanın öyküsü

Söz konusu sloganla yakaladıkları ivmeyi “Sen Söyle Lefkoşa” ile sürdürdüklerini de belirten Ali Tüzünkan, halkın kendilerine soru sormasını sağladıkları “Sen Söyle Lefkoşa” sloganı sayesinde seçmenle bire bir iletişim kurmayı başardıklarını belirtti. “Severim Seni Lefkoşa” ve “Yeter ki Her Rengi Kucaklayalım” adında iki de tanıtım filmi hazırladıklarına değinen Tüzünkan, söz konusu filmlerde seçmenin başkan adayı Harmancı’yı daha yakından tanımasına olanak sağladıklarını aktardı.

Seçim boyunca çalışma ofisini gönüllüler için çekici hale getirdiklerini, kadın erkek herkesin katılabileceği, fikirlerin eleştiri almadan rahatça söylenebileceği bir ortam yarattıklarını da anlatan Ali Tüzünkan, seçim kampanyalarında asla kara propaganda yapmadıklarını belirtti.

Ali Tüzünkan konuşmasının sonunda kampanyasını yürüttükleri Lefkoşa Belediye Başkanı Mehmet Harmancı’nın 2014 KKTC Yerel Seçimleri’nde yüzde 39 oy oranıyla galip geldiğini söyledi. Tüzünkan bu oranın seçim kampanyaları başlamadan önce yüzde 9 olduğuna da dikkat çekti.

HABER | FOTOĞRAFLAR: Sezer Erdoğan