UKÜ Prof. Dr

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) İngilizce Hazırlık ve Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından organize edilen “Muhteşem Gençlerin Zihinlerini Eğitmek: Gençlerin Önce Düşünüp, Sonra Konuşmalarını Sağlamak” başlıklı etkinlikte Prof. Dr. Herbert Puchta UKÜ’lü öğrencilerle bir araya geldi.

Avusturya’da bulunan Graz Üniversitesinde görev yapan Prof. Dr. Herbert Puchta’nın Sinir Dilbilimsel Programlama (NLP) ile Bilişsel Psikolojinin dil öğretimine uygulanması konularında çalışmaları bulunuyor.

UKÜ Çevik Uraz Merkezi, Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen seminerde konuşan Uluslararası İngiliz Dili Sınav Sistemi Birliğinin başkanlığını da yapmış olan Prof. Dr. Herbert Puchta, konuşma becerisinin kazanılmasının önemi ve konuşma becerisinin kazanılmasında karşılaşılan zorluklar konusunda öğrencilere bilgi verdi.

Puchta seminerde, akıcı konuşma becerisinin kazanılmasında konu hakkında bilgi sahibi olmanın ve ön hazırlıktan sonra yeterince alıştırma yapmanın önemli olduğunu vurguladı.

Seminerde genç yetişkin zihinler üzerine yapılan son çalışmalar hakkında açıklamalarda da bulunan Puchta, gençlerin neden risk almaya eğilimli oldukları konusuna da ışık tuttu.

Dr. Puchta, gençlerin değişim ve sosyal adaptasyon için çok güçlü bir potansiyele sahip olduklarının altını çizerek, “Bu durum, eğitimciler için dil becerilerini geliştirmek açısından önemli fırsatlar sunarken aynı zamanda öğrencileri eleştirel düşünme ve dilin ötesinde düşünmeye yönlendirmektedir” ifadelerini kullandı.

Bilgi edindikçe sinir ağlarının genişlediğini ve öğrenmenin beyinsel gelişimdeki önemini açıklayan Prof. Dr. Herbert Puchta, birden fazla dil bilmenin insanın ufkunu açtığını da sözlerine ekledi.

Öğrencilerin eleştirel düşünme ile konuşma becerilerinin gelişimini birleştirmek gerektiğine de dikkat çeken Puchta, bunun nasıl gerçekleşebileceğini çeşitli örnekler vererek açıkladı.

UKÜ Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Mehmet Ali Yavuz genç yetişkin beyinlere İngilizce konuşma becerisinin kazandırılması amacıyla bir etkinlik düzenlediklerini açıklayarak, öğrencileri önce düşündürmek daha sonra da konuşmaya yönlendirmek gerektiğini dile getirdi.