UKÜlü Uzman Psikolog Huriye Koruşan Tatil Dönüşü Sendromunu Aşmanın Yollarını Açıkladı (2)Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ), Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi (PDAREM) Uzman Psikoloğu Huriye Koruşan, uzun ve keyifli geçen tatilin ardından okula veya işe dönüşte zorluk hissi ve motivasyon eksikliği yaşanabileceğini hatırlatarak, tatil dönüşü sendromunu aşmanın yollarını açıkladı.

Tatil dönüşü sendromunun normal bir kaygı olduğunu belirten Uzman Psikolog Huriye Koruşan, ilk olarak bir yapılacaklar listesinin hazırlanmasını önererek, önceliklerin belirlenmesinin kişide oluşan kaygıyı  azaltabileceğini aktardı. Koruşan, tatil sonrası işe ve okula dönüşte biriken iş yükünü hazırlanan liste ile küçük görevlere ayırarak, programlamak gerektiğini belirtti. İşe ya da okula geri dönüşte tatil süresince dinlenip, enerji toplandığını düşünmenin faydasına dikkat çeken Koruşan, bu sayede ruhsal açıdan moralin yüksek tutulabileceğini kaydetti.

Herkesin tatili sevmesinin en önemli nedeninin kendisi için yaratılan zaman olduğunu hatırlatan Koruşan, günlük işlerin yanında kendimiz için zaman ayırıp, dinlenebileceğimize ve önümüzdeki fırsatları değerlendirebileceğize de dikkat çekti. Huriye Koruşan, “Örneğin en sevdiğiniz arkadaşınızla buluşmak size keyif veriyor ve sizi motive ediyorsa, bir kahve molası vererek kaldığınız yerden devam edebilirsiniz” dedi.

Uyku ve yeme düzeninin tatildeyken değişmiş olabileceğini de belirten Koruşan, “Günlük yaşantınıza daha hızlı dönebilmek, yapmanız gereken işlere vaktinde yetişebilmek adına tekrardan uyku ve yeme düzeninizi gözden geçirmelisiniz” şeklinde konuştu.

Önceden ertelenen programların veya günlük yaşantıda zevk veren aktivitelerin yapılmasının motive edici olduğunu vurguladı. Tatil ile ilgili güzel anıları ve zevk alınan aktiviteleri bir yere not alarak, günlük yaşantıda bunların uygulanabileceğini ifade eden Uzman Psikolog Huriye Koruşan tüm bunları günlük rutine eklenebileceğine dikkat çekti.