ukü workshop 2

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Yabancı Diller Yüksekokulu ev sahipliğinde “13-19 Yaşları Arasında Öğrencilere İngilizce Öğretim Kursu (ELT Teaching English to Teenagers Extension Course)” düzenlendi.

Öztemel: Eğitim süresince eğitmenler olarak birçok aktivitede yer aldık

Çevik Uraz Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen ve Oxford Teachers’ Academy tarafından düzenlenen eğitim, ada genelindeki birçok eğitim kurumunu da ağırladı.

Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Bölümü Genel Eğitim  Koordinatörü Pembe Öztemel Kuzey Kıbrıs’ta yer alan kolejlerden ve üniversitelerden öğretim elemanlarının da katıldığı eğitim hakkında açıklamalarda bulundu. Öztemel etkinliğin amacını ‘13-19 yaş arası öğrencilerin dil eğitimindeki tekniklerin ve günümüzde dil eğitim sistemindeki yeni akımların amaç ve uygulanabilirliklerinin tartışılarak incelenmesi’ olarak açıkladı. Pembe Öztemel, söz konusu eğitime UKÜ Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Bölümü’nden okutmanlar Aycan Kaderli, Özümcan Behlül, Gözde Nadir Altınay ve Ayşen Hamitoğlu’nun da katıldığını aktardı. Eğitimin 3 gün devam ettiğini dile getiren Öztemel, bu süre içerisinde 9 farklı oturum gerçekleştirildiğini ifade etti. Kursun eğitmeni Steve Darn’ın, oturumların her birinde katılımcılara mesleklerinde daha etkin olabilmelerine olanak sağlayacak ipuçları ve teknikleri konusunda bilgiler verdiğini belirten Öztemel, Darn’ın 13-19 yaş arası öğrencilerin dil öğretiminde kullanılabilecek yararlı aktiviteler, motivasyon teknikleri gibi konularda da bilgiler verdiğini söyledi. Pembe Öztemel, Eğitmen Darn ile birlikte okutmanlar olarak faydalı bir eğitim gerçekleştirdiklerinin altını çizerek bunların yanında eğitim süresince katılımcıların aktif olarak birçok aktivite ve projede yer aldıklarını da sözlerine ekledi.

ukü workshop 1 (1)

Darn: Beynin nasıl çalıştığını öğrenme seviyesi, bilgileri öğretebilmekle paraleldir

Kurs eğitmeni Steve Darn, verdiği eğitimde katılımcıların 13-19 yaş arası öğrencilerin ders süresince akıllarından neler geçtiğini anlamaları için empati yapmalarının önemine değindi. Gençlikte beynin nasıl çalıştığını öğrenmenin, öğretilmek istenen bilgilerin öğretilebilmesi konusunda anahtar görevi gördüğünü aktaran Darn, “Hepimiz genç olduk, ergenlik dönemindeki sıkıntıların farkına varıp, öğrencilerimize ona göre davranmalıyız.” dedi.

“Bilgileri uzun süreli hafızaya geçirebilmemizin yolu tekrar etmektir”

Bir dili öğrenmenin, çok sayıda kelime ve kavramı hatırlatma zorunluluğu doğurduğundan yola çıkarak, güçlü bir hafıza gerektirdiğini ifade eden Steve Darn, hafızanın duyusal kayıt ile başladığını ve yaşanılan her şeyin duyusal hafızaya girdiğini, fakat çoğunun unutulduğunu kaydetti. Öğrencilerin bir derste anlatılan konuyu diğer derste unutabilmelerinin mümkün olduğunu da dile getiren kurs eğitmeni Steve Darn, “Bu, bilgilerin kısa süreli hafızadan uzun süreli hafızaya geçmediğinin göstergesidir. Bilgileri uzun süreli hafızaya geçirebilmemizin tek yolu, öğrenmek istediğimiz konuyu tekrar etmemizdir.” dedi.

Haber ve Fotoğraflar: Candan MERT